Då får experterna ta över och försöka hitta felet i furlexen till storen. Ser även ut att vara nått fel på frikopplingen då det tog en lång tid och stort tålamod att få in seglet med den manuella veven
Vi får se nästa vecka vad diagnosen blir
Detta är min blogg som berättar om hur det är att äga och segla vår Berättar hur det är att äga och segla en Hallberg Rassy 39 från 2002 vid namn CARA MIA. På denna blogg delar jag med mig av mina tankar och ideer samt lite fina bilder och minnen som är "betalningen" för allt slit! This blog has been created to share my experience of owning and sailing a Hallberg Rassy 39, toghether with some nice pictures. furling at the push of buttons from the cockpit has been installed in this boat
Då får experterna ta över och försöka hitta felet i furlexen till storen. Ser även ut att vara nått fel på frikopplingen då det tog en lång tid och stort tålamod att få in seglet med den manuella veven
Vi får se nästa vecka vad diagnosen blir
Man behöver inte vänta 10 år, vi fick en elfurlex till genuan till vår Najad 440 2011, och på första seglningen 2012 var det kortslutning i motorn. Hade varit vatten i den, vilket för mej är otroligt då vi bara seglat i finväder under 2011. Motorn är helt öppen genom kabelingången??? Ingen utbytesmotor, så fick sända efter vår manuella rulle. Har inte fått ngt besked hur dom åtgärdar problemet. Så hoppas få besked och enheten fixad i retur till 2013 Leif.eriksson@orange.fr
SvaraRaderadet vr tråkigt att höra. Under omständigheterna så ordnade det hela sig snabbt för oss. Mycket pga att varvet där den vinterförvaras tryckte på selden. De sa till mig att de nu har en ny leverantör och att de har flera motorer på lager
RaderaHej
RaderaFör din info så finns det en el firma i ellös som har just denna motor på lagret . Den används i någon form av tracktor applikation om jag förstog rätt. Får du problem igen så vet mitt varv i svineviken ( Båtvårdsvarvet) vart man kan få tag på dem och oxå till ett rimligt pris